俺にはブルーズを歌う権利なんかない

どこにも所属を持たず仕事/勉強/読書を続けています。2008年、音楽についてメモ代わりに書くためにこのブログを始めました。

あったカー対談

aggravate v [Tn] 1 make (a disease, a situation, an offence,etc) worse or more serious: He aggravated his condition by leavi g hospital too soon. 

 

exacerbate v [Tn] (fml) make (pain, disease,a situation)worse; aggravate: Scratching exacerbates a skin rash. 〇 Her mother's interference exacerbated the difficulties in their marriage. 

  

 

Oxford Advanced Learner's Dictionary, with Exam Trainer and CD-ROM

Oxford Advanced Learner's Dictionary, with Exam Trainer and CD-ROM

 

  萬田久子さんがロンドンに英語を習いに行っていた話は知ってましたが、「さいしょは息子を…」という話で。そうですよね。

 まあ、ミス・ユニバースにあこがれても全く仕方ないんですが。このひとは座談が案外おもしろいのね。「具志堅さんに『座右の銘は?』とたずねたら『両方とも1・5だよ』」という話を、見下した感じなく、感じよくしゃべるのはそう簡単なことじゃない。

 昨日、今日、進歩なし。用事のある日もあるし、あせらず。


JAFMate|あったカー対談:久保純子×萬田久子 - YouTube